This is an outdated version published on 2015-03-13. Read the most recent version.

Aprendendo Libras: Uma segunda língua, uma nova cultura

Authors

  • Maria Helena Alemany Soares Instituto Federal de Santa Catarina Campus Florianópolis Continente DEPE - Departamento de Ensino Pesquisa e Extensão
  • Joel Aroldo Pereira IFSC Fpolis Continente

DOI:

https://doi.org/10.35700/ca20150257-611658

Keywords:

Surdos. Libras. Inclusão. Capacitação. Espaços Culturais.

Abstract

The extension project "Initial Course and Continuing Qualification in Brazilian Sign Language – LIBRAS basic level” sought topromote the training of public officials (municipal, state and federal) working in cultural institutions, so that they can act uponthe receptionof the deaf audience in these establishments. The offer of the basic course in LIBRAS, allowed the qualification of the participants and the strengthenof communication accessibility to the deaf community.

Author Biographies

Maria Helena Alemany Soares, Instituto Federal de Santa Catarina Campus Florianópolis Continente DEPE - Departamento de Ensino Pesquisa e Extensão

DEPE Departamento de Ensino, Pesquisa e Extensão do Instituto Federal de Snta Catarina Campus Florianópolis Continente.

Docente e Coordenadora do Curso Técnico Guia de Turismo do Câmpus Florianpolis Continente

Coordenadora do Projeto de Extensão Curso  de Libras

Joel Aroldo Pereira, IFSC Fpolis Continente

Discente Curso Técnico Guia de Turismo

IFSC Fpolis Continente,

Bolsista  do projeto de Extensão

Published

2015-03-13

Versions

How to Cite

Soares, M. H. A., & Pereira, J. A. (2015). Aprendendo Libras: Uma segunda língua, uma nova cultura. Caminho Aberto: Revista De extensão Do IFSC, (2), 57–61. https://doi.org/10.35700/ca20150257-611658

Issue

Section

Relatos de Experiência

Most read articles by the same author(s)