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Horto medicinal: relógio do corpo humano

Authors

  • Débora Kélli Freitas de Melo Universidade Federal da Fronteira Sul- campus Cerro Largo
  • Fernanda Kunz Griebeler Universidade Federal da Fronteira Sul- campus Cerro Largo
  • Gabriela Lino Kleinubing Universidade Federal da Fronteira Sul- campus Cerro Largo
  • Cleusa Inês Ziesmann Universidade Federal da Fronteira Sul- campus Cerro Largo

DOI:

https://doi.org/10.35700/ca20170773-772236

Keywords:

Educação ambiental. Interdisciplinaridade. Plantas medicinais.

Abstract

The activity here presented was part of the curriculum component of Supervised Curricular Internship II – Non-Formal Education, Degree in Physics of the Federal University of the South Frontier (UFFS). The project was developed at the Municipal Elementary School of the Princesa Isabel, in the Municipality of Rolador/RS, aiming at: developing among students an understanding about the importance of the existence of a medicinal garden in the school and about the use of teas to improve health; encouraging the use of medicinal herbs; helping students and the school community in the development of knowledge related to environmental and food education; leading them to perceive the importance of recycling practices. This project has enabled the development of several interdisciplinary activities, combining the theory and practice in a contextualized manner, which aided the process of teaching and learning through the promotion of collective work.

Author Biographies

Débora Kélli Freitas de Melo, Universidade Federal da Fronteira Sul- campus Cerro Largo

Acadêmica do Curso de Física Licenciatura, UFFS, Campus Cerro Largo, Bolsista PROEXT/MEC/SESU – Formação Continuada Macromissioneira.

Fernanda Kunz Griebeler, Universidade Federal da Fronteira Sul- campus Cerro Largo

Acadêmica do Curso de Física Licenciatura, UFFS, Campus Cerro Largo, Bolsista PROEXT/MEC/SESU – Formação Continuada Macromissioneira.

Gabriela Lino Kleinubing, Universidade Federal da Fronteira Sul- campus Cerro Largo

Acadêmica do Curso de Física Licenciatura, UFFS, Campus Cerro Largo, Bolsista do Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência – PIBID.

Cleusa Inês Ziesmann, Universidade Federal da Fronteira Sul- campus Cerro Largo

Doutoranda na PUCRS – Escola de Humanidades. Professora na Universidade Federal da Fronteira Sul – Campus Cerro Largo/RS. Pesquisadora do Grupo de Estudos e Pesquisa Educação e Violência - GRUPEV (PUCRS) e Pesquisadora no Grupo de Estudos e Pesquisa Direitos Humanos, Movimentos e Instituições da UFFS de Cerro Largo/RS.

Published

2018-03-27

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How to Cite

Melo, D. K. F. de, Griebeler, F. K., Kleinubing, G. L., & Ziesmann, C. I. (2018). Horto medicinal: relógio do corpo humano. Caminho Aberto: Revista De extensão Do IFSC, (7), 73–77. https://doi.org/10.35700/ca20170773-772236

Issue

Section

Relatos de Experiência