Aprendendo com as diferentes Chapeuzinhos na Educação Infantil
DOI:
https://doi.org/10.35700/ca20150221-271629Keywords:
Cultura escrita. Literatura. Educação Infantil.Abstract
This work was carried in a municipal school of Jaguarão, in a class of Pre-school, with students from three to four years old. Aiming to the appreciation of language and literature as interaction with the world of the letters and the writing. The literature was used to learn and recreate, we tried to make activities that awaken curiosity by the writing culture through the tale of Little Red Riding Hood and her relectures. During the practice, we observed the motivation and the enthusiasm of the students to work the letters and texts, and the importance to consider them actives in the construction of the knowledge and learning, towards this understanding as they learn to speak, read and write. It appeared that all, in one way or another, had awakened to new discoveries, reminding of previous activities, showing that they were inserted in the guiding principle of the educational project developed and, in this way, showing other learnings.
Published
Versions
- 2021-10-15 (2)
- 2014-03-13 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Ao encaminhar textos à revista Caminho Aberto, o autor cede integralmente a essa publicação seus direitos patrimoniais sobre a obra, permanecendo detentor de seus direitos morais (autoria e identificação na obra), conforme estabelece a legislação brasileira específica (Lei 9.610/98).
O autor declara que o trabalho é original e inédito, não tendo sido publicado em outra revista nacional ou internacional.
Caso o mesmo texto venha a ser publicado em outro periódico, nacional ou internacional, o autor compromete-se a fazer menção à precedência de sua publicação na revista Caminho Aberto, citando-se, obrigatoriamente, a edição e a data dessa publicação.
O trabalho publicado na revista Caminho Aberto é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação.
O conteúdo e o teor dos textos publicados na revista Caminho Aberto são de responsabilidade de seus autores. Citações e transcrições são permitidas, mediante correta referência às fontes originais.
A Caminho Aberto está sob a Licença Creative Commons.
Creative Commons - Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.