Panorama da EJA:
Principais desafios e adequações
Abstract
The reseach sought to report how EJA has been worked on in schools. The mais objectives were: 1- Undestand the EJA of reality and theory; 2- Identify the main challenges of EJA; 3- Suggest adjustments that consider theory and reality. The methodology was based on direct observation and application of questionnaires to teachers who work with EJA in elementar school. The results reveal that EJA students are mostly workers who seek better job opportunities and that main challenges are to adapt a specific curriculum for each phase of EJA, respecting the limits os the students, teaching time and the dificculties of daily life of adults returning to school.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 EJA em Debate

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na revista EJA em debate, editada pelo Instituto Federal de santa Catarina, tal texto jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais coautores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais coautores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo ao Instituto Federal de Santa Catarina e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).