Applied educational technologies to professional education
Alternatives for the Technical Course in Forests
Abstract
This article aims to propose educational technology tools in different types of content presentation, which propose practices and methods such as interactivity, availability, accessibility, memorization, visualization and synthesis. The method is established by surveying bibliographical material which produces reports of experiences with these technologies, and which are the corresponding platforms or applications. The development presents these technologies, produces an analysis of its potentials and limitations and uses the experiences with educational technologies in other areas of study as comparison, enlightening the suitability of these tools for the complementarity of the study in the Technical Course in Forests. The conclusion is the verification of the positive effect produced by the use of these technologies accompanied by a critical review of their uses.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na revista Caderno de Publicações, editada pelo Instituto Federal de santa Catarina, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo ao Instituto Federal de Santa Catarina e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).