YOUTH AND ADULT EDUCATION: PEDAGOGICAL PRACTICES AND THE CURRICULUM
Abstract
Practices developed in Youth and Adult Education (EJA) are essential for the educational development of this modality that has been gradually gaining space in recent years. The curriculum expresses as such practices should be. In this study, the objective is to present a theoretical cut of youth and adult education in its legal aspects, as well as the teaching, curriculum and skills and skills concerning it. This is a theoretical review research
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 EJA em Debate

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na revista EJA em debate, editada pelo Instituto Federal de santa Catarina, tal texto jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais coautores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais coautores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo ao Instituto Federal de Santa Catarina e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).